Terms of service – Close2Me Pet Bed

Køb Close2Me online hos SeniorSam.dk - Coop.dk - MaxiZoo.dk eller i butik hos SeniorSam & Pet Hollywood Aalborg

Terms of service

REKLAMATIONSRET

 

Når du som forbruger handler på www.Close2Me.dk har du 24 måneders reklamationsret.

Reklamationsretten kan dog være begrænset af produktets naturlige levetid. Dette gælder for eks. batterier og andre produkter som kan betegnes som forbrugsstoffer.

Dette betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden uhensigtsmæssig brug.

 

  1. Købelovens mangels regler kan finde anvendelse.

En mangel er en fejl, der har været til stede på leveringstidspunktet - typisk fabrikations- og/eller materialefejl.

Skulle varen, mod forventning, gå i stykker under reklamationsperioden og være dækket af reklamationsretten, repareres eller ombyttes defekte varer på vort eller producentens værksted vederlagsfrit.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, ellers kan sagens behandlingstid blive forlænget.

 

  1. Anvendelse af reklamationsretten.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter du har opdaget manglen. Hvis der reklameres indenfor 2 måneder, vil reklamationen altid være indenfor rimelig tid.

Det første du bør gøre, er at kontrollere, om dit produkt er omfattet af den direkte support der gælder for en del producenter - den information kan findes på www.Close2Me.dk under Reklamation & Retur og Find procedure for producent. Hvis din defekte vare er omfattet af direkte support, skal den ikke sendes retur til Close2Me.

Det fremmer ekspeditionstiden at kontakte producenten eller den af dem anviste servicepartner og dette betyder ofte en hurtigere sagsbehandling end med Close2Me som mellemled. Ofte hentes eller ombyttes varen på din adresse.

Vi opfordrer til at du afgiver erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af behandlingstiden grundet bred fejlsøgning.

Close2Me kan ikke gøres ansvarlig for tab af kundens data, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning. Close2Me opfordrer derfor kunden til at tage kopi / backup af samtlige data. I det omfang Close2Me måtte være ansvarlig, er ansvaret begrænset til det direkte produkt tab og omfatter således ikke indirekte tab såsom tabt arbejdsfortjeneste, transportomkostninger, driftstab, installationsomkostninger og lignende.

Når du ønsker at reklamere, beder vi dig venligst oprette en retur-anmodning på forhånd, omend dette dog ikke er et krav. Dette gøres på www.Close2Me.dk under Reklamation & Retur og vil minimere tiden for behandlingen af din reklamation.

 

Det defekte produkt skal sendes til vores adresse:

TH International ApS Att. Close2Me.dk, Frejlev Skolevej 44, 9200 Aalborg SV, Danmark 

Når du returnerer varen, bedes du angive afsender på forsendelsen samt evt. udstedt RMA-nummer (returnummer).

Alternativt vedlægges kopi af fakturaen med årsag til returneringen.

 

Bemærk - vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende modtagerbetalte forsendelser.

 

Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage (helst den originale), og vi opfordrer til du får en kvittering fra transportøren så du kan følge pakken frem til os – samtidig giver dette normalt også forsikring på indholdet hvis dette skulle gå tabt eller blive beskadiget.

Når din reklamationssag er godkendt af os, og accepteret som et privatkøb, sender vi dig automatisk en postlabel du kan bruge til at sende varen retur uden omkostninger. Vent venligst på denne før du sender varen til os.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Vi anbefaler dog at du kontakter os eller opretter en RMA-sag, således at vi kan sende dig en returfragtseddel på forhånd.

 

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om-emballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Close2Me's udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

 

  1. Oplysning om klagemuligheder

Hvis du vil klage over dit køb af en vare eller tjenesteydelse eller behandlingen af sin sag bedes dette gøres skriftligt til Close2Me på e-mailadressen contact@hillidesign.com, med udførlig beskrivelse af det hændte samt ønsket handling, alternativt via anbefalet brev til vores adresse: TH International ApS Att. Close2Me.dk, Frejlev Skolevej 44, 9200 Aalborg SV, Danmark 

 

På denne måde vil din henvendelse blive behandlet af en leder og du vil få svar retur hurtigst muligt - vær dog opmærksom på at sagen vil blive undersøgt grundigt før du får svar, så der kan godt gå et par dage før svar modtages.

Kan der ikke opnås acceptabel løsning direkte med os i Close2Me, kan der indgives klage til en af følgende;

 

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan viderebringes til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk såfremt deres betingelser er opfyldt.

 

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.

Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr/

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse contact@hillidesign.com.

 

  1. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl

Ved indsendelse af defekte eller forkerte varer til Close2Me, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden ikke konstateres (eller fejlen ikke er omfattet af garanti / reklamationsret), vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.

Testgebyret er kr. 999,- pr. time inkl. Moms og der beregnes minimum ½ time.

Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

 

SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE

 

Salgsbetingelser for erhvervsdrivende betegnes om handelskøb og følger ’Bekendtgørelse af lov om køb’.

- Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende.

- Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato, med undtagelse af forbrugsvare såsom batterier, toner- og blækpatroner mv., hvor der kun ydes 6 måneders reklamationsret, med mindre andet er skriftligt aftalt.

- Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode.

- Ved reklamationer står køber selv for udgifterne til returnering af varen til Close2Me eller producentens værksted.

 

Produkter med defekter repareres om muligt